Årsmøte- og familiesamling

Hvert år har vi årsmøte- og familiesamling, vanligvis mellom april og mai. Årets samling blir gjennomført 28-30 april på Bardøla høyfjellshotell.
13. april 2016

Årsmøte- og familiesamling 2016

Den 15 – 17 April 2016 hadde Fotfeilforeningen sitt årsmøte- og familiesamling på Torsetlia, ved Geilo. Denne samlingen varer en helg, der det sosiale mellom ungdommer og erfaringer blir delt mellom medlemmene.

I år var årsmøtet på fredag, der regnskap og nytt styremedlem og valgkomite ble valgt. På lørdag kom fysioterapeut Vibeke Smith Aulie, og fortalte om forskning om barns motorikk med klumpfot. Dette var en spennende foredrag, og vi fikk en bredere innblikk i hvordan det å ha en fotfeil og motorikk handler sammen.

Foredrag under Familiesamling 2016

Senere kom Samuel Massie og holdt foredrag om sin tur med Berserk. Hans entusiasme, motivasjon til å se mulighetene man har, istedenfor begrensningene. Medlemmene var helt stille, og det var motiverte og inspirerte medlemmer etter foredraget.

Etter foredraget gikk vi ut i finværet, og grillet. Noen akte, gikk på ski mens andre valgte å kose seg i snøen med pølser.

På kvelden var det en god middag, før vi møttes og snakket sammen. Å bli kjent med de andre medlemmene og høre om erfaringer. Det å dele erfaringer og snakke seg i mellom skaper bånd, engasjement og vennskap. Å møte andre ungdommer og voksne med en fotfeil, gjør at en ikke føler seg så «annerledes» som man selv tror.

Familiesamling 2016

På søndag hadde vi brainstorming, der medlemmene ble satt i grupper for å komme med forslag til hva de ønsker at styret skal jobbe med det kommende året. Det å høre medlemmers meninger er viktige for styret, fordi det er dem vi er her for. Etter at gruppene var ferdig med spørsmålene, gikk vi sammen og gikk igjennom spørsmålene i plenum.

Familesamling 2016